ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

روز جمعه از سه آلبوم شورم را، سکوت آبی و آیه  رونمایی می‌شود

ریتم نو: روز جمعه از سه آلبوم « شورم را » اثری از پشنگ کامکار، «سکوت آبی» از مهبد شفیع نژاد و «آیه» دو نوازی عیسی غفاری و سهیل رزاقی رونمایی می شود.
 


آلبوم « شورم را » اثری از  پشنگ کامکار

آلبوم بداهه نوازی سنتور « شورم را » به نوازندگی پشنگ کامکار جمعه هفدهم مهرماه از ساعت 17 الی 19 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

این آلبوم شامل دو سی دی می‌باشد که سی دی اول شامل قطعات"ماهور"،"همایون"،سه گاه" و "بیات ترک" و سی دی دوم شامل هشت قطعه در دستگاه‌های مختلف است.

این روزها آلبوم‌های بداهه نوازی بیشتری به بازار می‌آیند. بداهه نوازی که در موسیقی سنتی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است و جزو شاخصه‌های اصلی آن است زیرا دانش موسیقی، تجربه بالا و خلاقیت از شاخصه‌های اصلی است.

و بداهه نوازی در ساز سنتور که گستره صوتی محدودی دارد کار دشوارتریست.

مجموعه "شورم را" بداهه نوازی های کامکار در طی ده سال در اوقات مختلف اجرا شده اند و هر کدام مستقل هستند.

 

آلبوم " سکوت آبی "مهبد شفیع نژاد توسط نشر و پخش جوان منتشر شد .

این آلبوم که در فضای امبینت و نیوایج و الهام گرفته از طبیعت است دارای یازده ملودی به نام های "باران خواهد آمد" "کودکی" "تورا خواهد دید" "خواب در خواب" "در امتداد جنگل" "از آن روز به بعد" "رودخانه" "مادر" "من" "همیشه" و "بی انتها"ست.

مهبد شفیع نژاد با اشاره به سخن ارسطو که"موسیقی روح طبیعت است" طبیعت را منشا تمام هنر ها می داند.

"خیره شدن به بازی یک کودک،شنیدن صدای پرندگان،فکر کردن به جنگل تصور من بوداز طبیعت در این آلبوم از درون و بیرون ."

علاوه بر آهنگسازی ، نوازندگی سازهای امبینت و پیانو توسط خود مهبد انجام شده و در قطعه در امتداد جنگل نیما رمضان به نوازندگی گیتار الکتریک پرداخته است.

آیین رونمایی آلبوم سکوت آبی جمعه هفدهم مهرماه از ساعت 17 در شهر کتاب تجریش برگزار خواهد شد.

 

آلبوم " آیه " دو نوازی عیسی غفاری و سهیل رزاقی

آلبوم «آیه» دو نوازی عیسی غفاری و سهیل رزاقی که نگاه خودش رامعطوف به مقوله هم نوازی "سه تار و تنبک" کرده است و همه قطعه های آن بداهه هایی یه تثبیت رسیده و پرداخت شده اند جمعه ساعت 18 الی 20 در کافه آپ آرت مان رونمایی خواهد شد.

این آلبوم دارای شش قطعه با نام های"فواره و رویا"،"تخت طاقدیس و جامه دران" ،"سرود یاد"،"بیات راجع،عشاق و حزین"،"نهفت و فرود" و "پنج ضربی نیلوفر و باران" می باشد.

غفاری که اسفند سال پیش"بازتاب"که آلبوم تارنوازی بوده را منتشر کرده بود فردا بعد از مراسم رونمایی اجرا خواهد داشت.

"صدای تار می آید" جمعه شب هفدهم مهر ماه ساعت 20 در محل موسسه آپ آرت مان اجرا می شود. علاقه مندان می توانند برای رزرو بلیط با شماره 88860439 تماس حاصل کنند.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : شهاب مفخمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه